r google-plus facebook twitter linkedin2 nujij M Monitor Nieuwsbrief pdclogo man met tas twitter boek

3rd International Conference on Gender Research, Reading

Kalender
datum 2 april 2020
plaats Reading, Verenigd Koninkrijk
organisatie Europees Instituut voor Gendergelijkheid (EIGE)

The 3rd International Conference on Gender Research (ICGR) will be held at the University of Reading, United Kingdom on the 2 -3 April 2020. The conference is being hosted by the Institute of Education in conjunction with the School of Law, Department of English Literature, Henley Business School, Department of Economics and the Prosperity and Resilience research theme.

Some of the strands of research and interests at ICGR 2020 include: Gender and social justice, gender and education, gender, women and leadership, gender and entrepreneurship, women in family business, men and masculinities, working families, gender wars, to mention only a few. This conference addresses these and other pertinent topics and is intended to be of interest to those researching and working in the field from around the world.

Further details on the Call for Papers and registration is available here: https://www.academic-conferences.org/conferences/icgr/icgr-call-papers/

Metadata

Address:

Whiteknights Campus, Reading, Berkshire, RG6 6AH, United Kingdom

URL:

https://www.academic-confer...


Inhoud

1.

Europees Instituut voor Gendergelijkheid (EIGE)

Dit agentschap van de Europese Unie heeft als doel de Europese instellingen en de lidstaten te ondersteunen in het versterken van de gelijkheid van mannen en vrouwen (gendergelijkheid) in de EU. Daarnaast streeft het instituut er ook naar discriminatie op grond van geslacht te bestrijden en de burgers van de Europese Unie bewust te maken van gendergelijkheid en non-discriminatie tussen mannen en vrouwen.

Voor de periode 2020-2022 heeft EIGE de volgende prioriteiten gesteld:

  • het verstrekken van gedegen onderzoek en gegevens ter bevordering van besluitvorming door beleidsmakers en andere belanghebbenden op het gebied van het bereiken van gelijkheid tussen vrouwen en mannen
  • het beheren van door EIGE opgedane kennis ter bevordering van actuele en innovatieve communicatie die voorziet in de behoefte van stakeholders

2.

Meer over...

Terug naar boven