r google-plus facebook twitter linkedin2 nujij P P M G W Monitor Nieuwsbrief pdclogo Afstudeer hoed man met tas twitter

Training: vijf essentiële onderdelen van het (online) consumentenrecht, Den Haag

Ridderzaal in Den Haag
© Kevin Bergenhenegouwen
datum 13 maart 2018 14:00 - 17:00
plaats Den Haag
locatie De 'Malietoren' Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag Toon locatie
organisatie MKB Nederland (MKB)

Datum:

Dinsdag 13 Maart 2018

Tijd:

14.00 tot 17.00 uur (inloop koffie/thee 13.30 uur), pauze: 15.15 tot 15.45 uur

Locatie:

De 'Malietoren'

Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV Den Haag

Kosten:

Deelname is kosteloos, wel graag aanmelden

Voor brancheorganisaties en bedrijven van MKB-Nederland en VNO-NCW

De Europese Commissie is samen met de Europese MKB-koepel, UEAPME, en de Europese Consumentenbond, BEUC, een twee jarig project gestart om de kennis van het (online) consumentenrecht binnen het mkb te vergroten: het Consumer Law Ready programma. Voor het Nederlands bedrijfsleven is MKB-Nederland hun partner in dit project.

Een goede kennis van het consumentenrecht draagt bij aan een levendige interne markt voor zowel consumenten als bedrijven, denk hierbij aan kwaliteit van dienstverlening, concurrentie en consumentenvertrouwen.

Doel van dit programma is om brancheorganisaties en bedrijven in staat te stellen om zelf ook een training of voorlichtingsbijeenkomst aan ondernemers en medewerkers te geven (kennisverspreiding). Deelnemers krijgen hiertoe gratis (Nederlandstalig) trainingsmateriaal toegestuurd. De training focust op consumentenrecht voor bedrijven die hun producten en diensten online aanbieden.

MKB-Nederland organiseert op dinsdag 13 maart 2018 deze training over (online) consumentenrecht, die gegeven zal worden door mr. Arnold Koopmans, voorzitter van de Commissie Consumentenvraagstukken van MKB-Nederland en VNO-NCW en specialist in consumentenrecht. De training is interessant voor alle branches en bedrijven die met consumentenrecht te maken hebben.

De training bestaat uit de volgende onderdelen:

  • 1. 
    Verplichte precontractuele informatie (op een website bijvoorbeeld)
  • 2. 
    Het herroepingsrecht van de consument bij koop op afstand
  • 3. 
    Remedies en garanties in geval van defecte goederen
  • 4. 
    Oneerlijke handelspraktijken en oneerlijke bedingen in overeenkomsten
  • 5. 
    Buitengerechtelijke geschillenbeslechting en Online geschillenbeslechting

U kunt zich aanmelden via deze link


Delen

Inhoud

1.

MKB Nederland (MKB)

Deze vereniging is de grootste belangenbehartiger van kleine en middelgrote ondernemingen in Nederland. Bij Koninklijke Vereniging MKB-Nederland zijn ruim 150.000 bedrijven en instellingen aangesloten, via 135 branche-organisaties, 250 regionale ondernemingsverenigingen en duizenden rechtstreeks aangesloten ondernemers. De vereniging probeert door middel van lobbyen invloed uit te oefenen op regionale, nationale en Europese politieke besluitvorming.

Naast haar lobby-activiteiten biedt MKB-Nederland informatie gericht op ondernemers en organiseert het informatie- en netwerkbijeenkomsten. MKB-Nederland is op nationaal niveau met drie zetels vertegenwoordigd in de Sociaal-Economische Raad en op Europees niveau met één zetel in het Economisch en Sociaal Comité.

2.

Meer over...

Delen

Terug naar boven